طرز تهیه مرغ کبابی ایرانی

مناسب برای 6 نفر

368 کالری

این دستور مرغ کبابی آسان، تردی‌‌اش را مدیون یک شب خیس خوردن در ماریناد آب لیمو – ماست و طعم لذیذش را مدیون زعفرن و پیاز است. ریختن مقداری کره‌ زعفرانی قبل از سرو، طعم آن را فوق‌العاده‌تر می‌کند. آن را با برنج معطر، پسته، ترشی یا خیارشور سرو کنید.
 
زمان آماده سازی
770 دقیقه
 
زمان پخت
50 دقیقه
 
مواد لازم
زعفران سه‌ چهارم قاشق چایخوری

آب گرم ۱ قاشق غذاخوری

ماست ساده ‌۱ فنجان

پیاز ۱ عدد

آب لیمو نصف فنجان

نمک ۱ قاشق چایخوری

فلفل ۱ قاشق چایخوری

تکه‌های مرغ ۳٫۵ پوند

کره ‌۲ قاشق غذاخوری

شاخه‌های شوید یا گشنیز برای تزئین
 
مراحل پخت
1.نصف قاشق چایخوری زعفران و آب را در یک کاسه‌ بزرگ باهم مخلوط کنید. اجازه دهید حداقل ۵ دقیقه بماند. سپس ماست، پیاز، آب لیمو، نمک و فلفل را اضافه کنید و بهم بزنید.

2.اگر از سینه‌ مرغ استفاده می‌کنید، آن را نصف کنید. مرغ را به ماریناد اضافه کنید و بهم بزنید تا کاملا به آن آغشته شود. روی آن را بپوشانید و حداقل ۱۲ ساعت تا ۲۴ ساعت در یخچال قرار دهید. در این مدت چند بار مرغ را بهم بزنید.

3.وقتی آماده‌ پختن شد، یک آتش چند منطقه‌ای با داغی متوسط درست کنید یا یک بخش از گریل گازی را با درجه‌ متوسط گرم کنید.

4.مرغ را از ماریناد بیرون بیاورید و کمی تکان دهید تا مایه‌ اضافی‌اش بریزد (ماریناد را دور بریزید).

5.رک گریل را چرب کنید. مرغ را گریل کنید. یک یا دو بار پشت‌ورو کنید تا برشته شود و دماسنج فوری که در کلفت‌ترین بخش مرغ وارد می‌کنید، ۱۶۵ درجه‌ فارنهایت را نشان دهد – در کل ۱۶ تا ۲۴ دقیقه. مرغ را به یک گوشه‌ خنک‌تر از گریل ببرید تا نسوزد.

6.در این حین، کره را در یک ماهی‌تابه‌ کوچک روی شعله‌ متوسط آب کنید. یک‌چهارم قاشق چایخوری زعفران باقی‌مانده را در تابه بریزید و حدود ۲ دقیقه حرارت دهید تا عطرش بیرون بیاید. سپس از روی حرارت بردارید.

7.مرغ را در دیس خالی کنید و کمی زعفران روی آن بریزید. در صورت تمایل، آن را با شوید یا گشنیز تزئین کنید.


منبع: سایت راستینه